10 Ağustos 2010 Salı

Anladın mı?

10 Temmuz 2010 sabahı Kpss 'ye girmek için evden çıktım ve sınava gireceğim okulun yolunu tuttum. Fakat okulun yerini bilmiyordum. (Öss zamanlarımdaydı, sınava gireceğim yeri önceden gidip kolaçan etmek.) Google hazretlerinin haritalarından biraz bakmıştım. Fakat yeterli olmadı tabi. Evdeki hesap çarşıya uymadı. Sınava 10 dakika vardı ki ben otobüsten indim ve yürümeye başladım. Sonra bir de sorarım ki okula daha epey yürüme yol varmış. Hemen bir taksiye atladım ve anlatacağım hikayeye konu olan macera da başlamış oldu.

Şoföre okulun ismini söyleyip adresin yazılı olduğu kağıdı gösterdim.Adresi bilmiyordu. Bir taksi durağında durup sorduk.Onların tarifi üzerine ilerlemeye başladık.Sokaklar çok karışıktı, şoför de oraya mı buraya mı diye sormaya başlayınca işi sağlama almak için birine daha soralım dedim. Bir tarif daha alıp biraz daha devam ettik.Bu arada saat ilerliyordu ve ben o mekanı hiç bilmeyen birine rastladığımı farketmiştim. Böyle birkaç kişiye daha sorduk. Gidiyorduk ama şoför, ikinci sokak mıydı üçüncü,sağ mıydı sol muydu diye bana sormaya başlayınca aldığımız tarifleri ben de cankulağıyla dinlemeye başladım. Aldığımız son tarife şoförün verdiği tepki beni bitirdi.Kendi tarafından cam açıp oturan birine sordu. Adam anlattı anlattı, şoför de dönüp bana "Anladın mı?" diye sormaz mı! Şok oldum. (Ulan sana anlatıyor ben mi dinleyeceğim demedim tabi:)) Arabayı siz kullanıyorsunuz, siz dinlemediniz mi?" demekle yetindim.
Geç kalmışım bir yandan, şoförün aklı benim okulun yolundan başka tüm dünyayı dolaşıyor bir yandan.Arabayı kullanan o,soran o ama dinleyen benim!İnerken de "Çok heyecanlısın,sakin ol yetiştik" diyordu:))

Velhasıl, sınava yetiştim ama taksici sayesinde yaşadığım o heyecan ve stres beni daha sınav başlamadan epey terletti.

Taksici amcamın haline şaştım ama ân'dan gafil olduğumuz ân'da nasıl olduğumuzu ve neler kaçırılabildiğini de yine onun sayesinde bir nebze görmüş oldum. Kimbilir benim de ne ânsız ânlarım oldu,olmakta,olacak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Artistik yapıyordum abi!

Yağan kar yolda yayalar kadar araçlara da zor dakikalar yaşatıyordu. Böyle karlı bir akşamüzeri kalabalık bir minibüsteyim. Şoför daha yeni ...